hond hond hond hond
Doe een donatie

Purr

Het pop-up restaurant Purr van chef-kok Adrian Zarzo in Eindhoven blijkt een publiciteitsstunt. De gasten werden niet ontvangen in een restaurant, maar in dierenopvangcentrum De Doornakker in Eindhoven, waar ze een asielkat als tafelgast kregen.



Met de actie willen we het publiek wijzen op het belang van een goede match tussen huisdier en baasje. Mensen kiezen een kat namelijk vaker op basis van uiterlijk dan karakter. Het gevolg is dat katten regelmatig worden teruggebracht naar het asiel. In onze opvangcentra wachten jaarlijks ruim 14.000 katten op een nieuw baasje.

Chef-kok Adrian Zarzo

De gasten die dachten te gaan dineren in het pop-up restaurant van chef-kok Adrian Zarzo, waren in werkelijkheid onderdeel van een 'Meet Your Match'- experiment. Op basis van leefsituatie en karaktereigenschappen werden ze met een kat gematcht. Ondanks, of misschien wel dankzij, deze onverwachte wending, werd het voor zowel gasten als asielkatten een avond om nooit te vergeten. Met bovendien een mooie afloop: drie van de acht katten hebben een nieuw thuis gevonden bij gasten van de avond.

Belangeloze inzet

Reclamebureau Fama Volat heeft in samenwerking met de Dierenbescherming de stunt uitgevoerd om dit belangrijke onderwerp op de kaart te zetten. Zowel Fama Volat als Adrian Zarzo waren bereid zich belangeloos in te zetten.